MijnDiagnostiekvoorU

MijnDiagnostiekvoorU

MijnDiagnostiekvoorU

Met het cliëntportaal van Diagnostiek voor U kunt u heel eenvoudig zelf afspraken inplannen voor alle onderzoeken (behalve bloedafname). Ook kunt u laboratoriumuitslagen (bloed, urine, etc) inzien. Dit geldt voor uitslagen die vanaf 1 februari 2021 bij Diagnostiek voor U bekend zijn. Ook kunt u hier de resultaten van andere onderzoeken bekijken. Hierbij gaat het om uitslagen die vanaf 1 november 2021 bij ons bekend zijn.

Daarnaast kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen. Moet u een vragenlijst invullen voor uw onderzoek? Ook dat kunt u in het portaal doen. Uw antwoorden komen dan in uw dossier terecht, zodat de medewerker die het onderzoek uitvoert deze heeft als u bij Diagnostiek voor U komt. Uitgebreide informatie over het cliëntportaal vindt u op deze pagina.

U heeft een computer of tablet met internettoegang nodig. Ook heeft u een geldig DigiD nodig, bestaande uit een gebruikersnaam en wachtwoord én een controle om uw identiteit vast te stellen via sms of de DigiD app. Om een afspraak te kunnen maken in het portaal moet u door uw huisarts verwezen zijn naar Diagnostiek voor U.

Ga naar www.diagnostiekvooru.nl en klik rechtsbovenin op ‘MijnDiagnostiekvoorU’. Vervolgens komt u op de pagina waar u kunt inloggen in het portaal met een geldig DigiD. Hierna bent u ingelogd in het cliëntportaal en kunt u uw gegevens bekijken.

Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Het is een soort digitaal paspoort. Een DigiD bestaat uit een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord. Met uw persoonlijke DigiD kunt u inloggen op MijnDiagnostiekvoorU.

Wilt u meer informatie over DigiD? Ga naar de DigiD website, of bekijk deze eenvoudige uitleg over DigiD.

Wanneer u de medische gegevens wilt inzien en/of een afspraak wilt plannen of wijzigen als gemachtigde, kunt u bij ‘DigiD machtigen’ inloggen met uw eigen DigiD. Inloggen is mogelijk indien de machtiging is ingeregeld bij de overheid en de patiënt 17 jaar of ouder is. Voor meer informatie: https://machtigen.digid.nl.

Nee, u kunt niet inloggen zonder een geldig DigiD.

Dan kunt u contact opnemen met afdeling Cliëntcontact, via telefoonnummer 088 – 21 41 149.

Op de pagina ‘Afspraken’ in MijnDiagnostiekvoorU kunt u snel zien wanneer, waar en voor welk onderzoek u een afspraak heeft. U kunt op diezelfde pagina de afspraak ook aanpassen of annuleren.

Let op: dit is niet van toepassing op afspraken voor bloedafname.

Dan kunt u contact opnemen met afdeling Cliëntcontact, via telefoonnummer 088 - 21 41 149. Een medewerker van Diagnostiek voor U helpt u dan met het plannen van uw afspraak.

Op de pagina ‘Mijn gegevens’ in MijnDiagnostiekvoorU staan uw gegevens zoals die bij Diagnostiek voor U bekend zijn. Kloppen uw gegevens niet? Een deel van uw gegevens kunt u zelf in het portaal aanpassen.

U vindt een overzicht van uw afspraken die in het verleden hebben plaatsgevonden onder het kopje Afspraken en dan onder Historie. U kunt deze inzien vanaf de datum dat het portaal beschikbaar is.

Vanaf welke datum zijn uw uitslagen zichtbaar?

  • Uitslagen van laboratoriumonderzoek (zoals bloed-, urine-, ontlasting- en SOA-onderzoek): vanaf 1 februari 2021.
  • Uitslagen van andere onderzoeken: vanaf 1 november 2022. Uitslagen betreffen rapportages van onderzoek, geen beelden of foto's van onderzoek.
  • Titerbepalingen voor Hepatitis B vaccinaties: vanaf 1 januari 2019.

Dit kan verschillende redenen hebben:

  • Het kan zijn dat berichten van Diagnostiek voor U in uw ongewenste e-mailbox terecht komen (spam). Bekijk uw ongewenste e-mailbox/spam, als u geen bevestiging van Diagnostiek voor U heeft ontvangen.
  • U heeft nog niet aangegeven dat u bevestigingen of andere informatie van Diagnostiek voor U per e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door uw gegevens te wijzigingen in het cliëntportaal MijnDiagnostiekvoorU, bij het kopje ‘Mijn gegevens’.

Wanneer u het portaal niet gebruikt, wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.

U kunt in het cliëntportaal eenvoudig toestemming geven dat uw medische gegevens gedeeld worden met andere zorgverleners dan alleen uw zorgverlener die bij ons de aanvraag voor uw onderzoek heeft gedaan. Indien u toestemming geeft kunnen uw uitslagen namelijk ook beschikbaar gemaakt worden bij de specialist in het ziekenhuis indien u daarnaar doorverwezen wordt. Dat gebeurt dan digitaal, veilig en snel.

Hoe geeft u toestemming?

  1. Log in in het cliëntportaal
  2. Ga naar het menu bovenin en kies voor 'Mijn gegevens'
  3. Ga naar 'Toestemmingen'
  4. Ga naar 'Delen Medische gegevens' en vink Ja of Nee aan op de paarse button rechts.

U kunt uw keuze ook aan ons doorgeven als u persoonlijk contact met ons heeft op een van onze locaties.