Cliëntportaal MijnDiagnostiekvoorU

MijnDiagnostiekvoorU is het digitale cliëntportaal van Diagnostiek voor U. In het cliëntportaal vindt u persoonlijke informatie over u en uw onderzoek zoals deze bij ons bekend is.

In uw cliëntportaal kunt u:

  • Online uw afspraak voor cliëntonderzoek maken. Dit doet u via de knop ‘Afspraak’.
  • Uw geplande afspraken inzien, wijzigen of annuleren via de knop ‘Geplande Afspraken’.
  • Uitslagen van uw onderzoeken inzien (uitslagen betreffen rapportages van onderzoek, geen beelden van onderzoek).
  • Lezen hoe u zichzelf kunt voorbereiden op een afspraak.
  • Vragenlijsten invullen die bij uw onderzoek horen.
  • Uw eigen medische gegevens bekijken.
  • Toestemming verlenen dat uw medische gegevens indien nodig gedeeld mogen worden met andere zorgverleners (lees meer onderaan deze pagina).

Inloggen

U kunt via DigiD in loggen in uw cliëntportaal. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer instellingen terecht. Wilt u meer informatie over DigiD? Bekijk deze eenvoudige uitleg over DigiD. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op https://www.digid.nl.

Goed beveiligd
Wij vinden het belangrijk dat uw gegevens goed beveiligd zijn. Daarom kunt u alleen zelf inloggen met uw persoonlijke DigiD en een controle via SMS of de DigiD app. Om toegang te krijgen tot uw portaal en uw medische gegevens moet uw identiteit zijn vastgesteld bij Diagnostiek voor U. Zodra de aanvraag voor onderzoek van uw zorgverlener bij ons binnen is, bent u bij ons bekend en kunt u hier met uw DigiD inloggen. Doorgaans is dit binnen 48 uur.

Inloggen voor een ander
Wanneer u de medische gegevens wilt inzien en/of een afspraak wilt plannen of wijzigen als gemachtigde, kunt u bij ‘DigiD machtigen’ inloggen met uw eigen DigiD. Inloggen is mogelijk indien de machtiging is ingeregeld bij de overheid en de patiënt 17 jaar of ouder is. Voor meer informatie: https://machtigen.digid.nl.

Afspraak maken voor uw kind?
Voor het maken van een afspraak voor uw kind dient u met de DigiD van uw kind in te loggen. Wanneer u deze nog niet heeft, kunt u deze vooraf aanvragen. Meer informatie vindt u op https://www.digid.nl/aanvragen-en-activeren/digid-aanvragen onder kopje ‘Voor uw kind’.

Afspraak maken

  • Afspraak onderzoek: Voor het maken van een online afspraak voor een onderzoek klikt u op de knop 'Afspraak' in het cliëntportaal. Kies vervolgens ‘Eén afspraakcode’ in het cliëntportaal.
  • Afspraak bloedafname: Een afspraak maken voor bloedafname is nog niet mogelijk via uw cliëntportaal. Gebruik hiervoor de knop Afspraak maken bloedafname. U kunt snel terecht op veel locaties, dichtbij u in de buurt.
  • Heeft u een verwijzing voor een onderzoek én voor een bloedafname? Dan kunt u apart voor het onderzoek (knop ‘afspraak maken onderzoek’) en voor de bloedafname (knop ‘afspraak maken bloedafname) een afspraak maken. U kunt uw afspraken inplannen op de dagen en momenten waarop het u uitkomt.

Data en tijd afspraak
De specifieke data en tijden die u bij het maken van een afspraak ziet, zijn de beschikbare keuzes in onze systemen. Er zijn geen andere mogelijkheden. Een spoedafspraak kunnen wij alleen plannen als uw zorgverlener telefonisch contact met ons opneemt. Hiervoor kunt u niet bellen.

Telefonisch afspraak maken
Voor onderstaande onderzoeken is het helaas nog niet mogelijk online een afspraak in te plannen. Neem hiervoor contact op met de afdeling Cliëntcontact via 088 - 21 41 149.

  • Zwangerschapsecho
  • Hepatitis B vaccinatie
  • Meerdere onderzoeken (meerdere afspraakcodes op uw formulier of meer dan 1 formulier)


Uitleg hoe maak ik online een afspraak
Vindt u het nog lastig om zelf een afspraak te maken in het cliëntportaal? Geen zorgen, in onderstaande folder leggen we u stap voor stap uit hoe u dit kunt doen.

Uitslagen bekijken

In het cliëntportaal MijnDiagnostiekvoorU kunt u uitslagen bekijken van laboratoriumonderzoek (bloed-, urine-, ontlasting- en SOA-onderzoek) en van pathologisch onderzoek. Ook kunt u hier uitslagen van alle overige onderzoeken zien.

Vanaf welke datum zijn uw uitslagen zichtbaar?

  • Uitslagen van laboratoriumonderzoek (zoals bloed-, urine-, ontlasting- en SOA-onderzoek): vanaf 1 februari 2021.
  • Uitslagen van andere onderzoeken: vanaf 1 november 2022.
  • Titerbepalingen voor Hepatitis B vaccinaties: vanaf 1 januari 2019.

Toestemming verlenen

U kunt in het cliëntportaal eenvoudig toestemming geven dat uw medische gegevens gedeeld worden met andere zorgverleners dan alleen uw zorgverlener die bij ons de aanvraag voor uw onderzoek heeft gedaan. Indien u toestemming geeft kunnen uw uitslagen namelijk ook beschikbaar gemaakt worden bij de specialist in het ziekenhuis indien u daarnaar doorverwezen wordt. Dat gebeurt dan digitaal, veilig en snel.

Hoe geeft u toestemming?

  1. Log in in het cliëntportaal
  2. Klik op de button 'Mijn Toestemmingen'
  3. Ga naar 'Delen Medische gegevens' en vink Ja of Nee aan op de paarse button rechts.

U kunt uw keuze ook aan ons doorgeven als u telefonisch of persoonlijk contact met ons heeft.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen over het cliëntportaal MijnDiagnostiekvoorU? Bekijk onze veelgestelde vragen. Of neem contact op met de afdeling Cliëntcontact via het contactformulier of telefonisch 088 - 21 41 149.